Strona 1 z 1

jaki gaz??

PostWysłany: 05 Sie 2012, 10:49
przez maniach
witam zastanawiam sie nad zalozeniem gazu do swojego twingo. i teraz pytanie czy zwykly gaz nie sekwencja. bedzie sie spisywal dobrze czy wogule bedzieto wszystko chodzilo. bo z tego co sie orjentuje to renówki niezabardzo toleruja zwykla instalacje tylko sekwencja. sekwencja raczej odpada bo koszt zalozenia to prawie wartosc samochodu a w zimie nim sie zagrzeje i przelonczy na gaz to ja dojade do pracy. jezeli ma ktos z was zalozona instalacje gazowa w swoich zabach i dziala to poprawnie to prosze o odpowiedzi mozecie tez podac jakie podzespoly macie pozakladane. pozdrawiam

Re: jaki gaz??

PostWysłany: 05 Sie 2012, 11:39
przez panrysiek
Mam nie-sekwencję (2 gen.)w d7f od 6 lat, zakładana przez Grzegorza z forum, chodzi jak...benzyna :) Dodatkowe wydatki to kable co 2 oleje i świece co olej+ regulacja 2 razy/rok (raczej to profilaktyka niż konieczność ale wolę zapobiegać niż leczyć)+filtr gazu 1/rok. No i olej (syntetyk)zmieniam co 12tys zamiast 15. Trochę droższy jest też przegląd (o 60zł) no i tłumik częściej pada. Przejechałem na tym już 120tys km. Oszczędności to jakieś 14tys zł :) Zużycie w mieście (mega zakorkowanym Wrocławiu za to przy ecodrivingu)-9l/100km, na trasie-6-7l/100km, na autostradzie-8l/100km.
Nie pamiętam komponentów :(
Napisz priva do Grzegorza, na pewno zasugeruje Ci dobre rozwiązanie, sam już nie zajmuje się instalacjami LPG i nawet żabą nie jeździ ale ma dużą wiedzę w temacie i przede wszystkim jest pomocny i uczynny.

Re: jaki gaz??

PostWysłany: 05 Sie 2012, 19:07
przez grande1970
w tej chwili nie opłaca się zakładać 2 generacji bo to antyk już, załóż sekwencję bo raz że będzie mniej palił a dwa będzie mocniejszy niż na 2 generacji a to przy 58 KM na osiąganych na PB robi znaczna różnicę (mam przykład dwu fiatów punto II z 2005 roku w wesjach 60 KM jeden ma II gen drugi ma sekwencję i jest różnica i w osiągach i przy dystrybutorze

Re: jaki gaz??

PostWysłany: 05 Sie 2012, 21:06
przez panrysiek
Z niższym spalaniem w sekwencji- prawda. Natomiast niższe osiągi to kwestia regulacji. Moja żaba śmiga żwawo jak na benzynie, 160 licznikowe bez problemu i kiedyś na zlocie "pościgaliśmy" się trochę żabkami w górach i na pewno nie odstawała on niezagazowanych. Co nie znaczy, że przy obecnych cenach instalek nie założyłbym dziś właśnie sekwencji, głównie ze względu na mniejszą awaryjność i dopracowanie.

Re: jaki gaz??

PostWysłany: 05 Sie 2012, 22:17
przez maniach
sekwencje proponyja mo od 2000 do 2300 a zwykly gaz ok 1000zl.z tym ze na sekwencji w zimie to bede jezdzil na benzynie bo niezdazy sie zagrzac zeby sie na gaz przelonczyl. czy wogule jest mozliwe zalozenie do zaby zwyklego gazu bo niekazdy samochod chce wspulpracowac ze zwykla instalka o osiagi mi sie za bardzo nie rozchodzi bo to samochod tylko do pracy a jak by byla dobrze wyregulowana to mysle ze spalanie bylo by przyzwoite

Re: jaki gaz??

PostWysłany: 06 Sie 2012, 15:00
przez tom2125
maniach napisał(a):sekwencje proponyja mo od 2000 do 2300 a zwykly gaz ok 1000zl.z tym ze na sekwencji w zimie to bede jezdzil na benzynie bo niezdazy sie zagrzac zeby sie na gaz przelonczyl. czy wogule jest mozliwe zalozenie do zaby zwyklego gazu bo niekazdy samochod chce wspulpracowac ze zwykla instalka o osiagi mi sie za bardzo nie rozchodzi bo to samochod tylko do pracy a jak by byla dobrze wyregulowana to mysle ze spalanie bylo by przyzwoite


Z przełączaniem sie sekwencji masz rację,ale...komputer to tylko maszyna i można ja oszukać np. poprzez równoległe włączenie do czujnika temperatury płynu w bloku przy termostacie rezystora ok.470 ohm z potencjometrem 10 kohm..po ruszeniu skrecamy potencjometr na min. i komp myśli,że silnik osiągnął już conajmniej 60 stopni i przełaczy na gaz. Korzyści: mniejsze spalanie zimą poprzez szybsze skrócenie czasu wtrysku(wzbogacenia mieszanki) benzyny i gazu czyli szybsze zejście do obrotów jałowych. Stosowałem ten patent w paliwożernym Passacie i w miescie przy emeryckiej jeździe oszczędzał mi ok. 1l/100km..niestety potrafi też zgasnąc na światłach jeżeli zrobimy mniej niż 2km od chwili tego ,,oszustwa''..po prostu silnik jest zimny a durny sterownik wtrysku podaje małą dawkę myśląc że silnik jest już nagrzany do temp. pracy,ale da się jeździć,zapewniam.

Re: jaki gaz??

PostWysłany: 06 Sie 2012, 16:02
przez grande1970
ja czy to w omedze czy w puncie sekwencje miałem tak ustawiona że po przejechaniu kilometra nawet przy 30 stopniach mrozu przełączał się sam na LPG, wszystko zależy od ustawienia ECU instalacji

zresztą jak chcesz zapalić auto od razu na LPG to wystarczy wcisnąć i trzymać włącznik instalacji, druga zaleta sekwencji jest taka że minimalizuje problem zapiekania się wtrysków Pb

Re: jaki gaz??

PostWysłany: 06 Sie 2012, 19:06
przez maniach
mam w domu dwa samochody ze sekwencja jeden brc a drugi to skladany z roznych podzespolow i za cholere w zimie nie przeloncza mi sie nie wczesniej jak po przejechaniu ok 5 ,7 km temperatura przelonczenia byla najnizej ustawiona na ok 20 stopni nizej to samochody mi gasly. nijest powiedziane ze wogule bede gaz zakladal bo jak sie okaze ze bedzie mi faktycznie palil tyle co spalilem w trasie z holandii to raczej gazowal go niebede ale narazie samochodzik stoi w garazu i czeka na nowy lakierek

Re: jaki gaz??

PostWysłany: 06 Sie 2012, 20:38
przez grande1970
w puncie jest brc sequent a w omedze miałem Zenita + emme gas + czerwone valteki - w obu autach przełączenie było ustawione na 25 stopni

Re: jaki gaz??

PostWysłany: 15 Sie 2012, 12:41
przez maniach
skupilismy sie na sekwencji a czy ktos ma zamontowany zwykly gaz w tej wersji silnikowej D7F i czy to dziala wszystko bez problemow??

Re: jaki gaz??

PostWysłany: 15 Sie 2012, 14:48
przez Peres
panrysiek właśnie o takim pisał w drugim poście :)

Re: jaki gaz??

PostWysłany: 17 Sie 2012, 21:19
przez maniach
sorki przegapilem ten post.

Re: jaki gaz??

PostWysłany: 16 Wrz 2012, 14:03
przez behemot
Ja właśnie prawie 2 tygodnie temu założyłem. Chciałem zwykły, ale odradzono ponieważ w D7F kolektor jest plastikowy i mogło by bez problemu go rozerwać choć brat w puncie ma zwykły gaz i kolektor plastikowy i nic mu się nie dzieje. Kosztował mnie 2100 zł po znajomości. BRC bo również odradzono mi np stag ze względu, że to polskie i dość awaryjne. Z przełączaniem jest po prostu super, na biegu jałowym w aktualnej porze roku to kwestia ok minuty dwóch i przełącza na benzynę, ale nie wiem dokładnie od ilu stopni. Do pracy mam 47 km razem w obie strony ok 7 km miastem, reszta trasa i później znowu miasto i jestem po 2 tankowaniu. Butla 34, a weszło 28 litrów i generalnie zrobiłem 440 km na razie co daje ok 6,4 litra gazu. Styl bardzo mieszany, zwykle o ile moja trasa pozwoli to stała prędkość ok 90, ale czasem lubię ją przycisnąć do spodu :D Nie czuje różnicy w zbieraniu się mojej żaby także koników jej chyba nie uciekło ;) także jestem bardzo zadowolony i ciekawe co będzie teraz. Szczerze polecam Ci zwłaszcza, że Twój silnik jest zadbany :)