Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /twingo/forum-stare/common.php on line 106
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 942: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 942: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 942: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
Twingo Klub Polska • Zobacz temat - Jaki jest akumulator w Twingo 2001 16V

Jaki jest akumulator w Twingo 2001 16V

Cmentarzysko temat├│w

Moderator: Bazyli

Jaki jest akumulator w Twingo 2001 16V

Postprzez MARGOT17 w 26 Sty 2007, 21:18

Mam pytanie jaki jest akumulator tzn. podejrzewam ┼╝e 42A ale nie jestem pewien???
Pytanie jest proste ale ja nie znalazłem oznaczeń a muszę kupić nowy.
Z g├│ry dzi─Ökuje:).
Awatar u┼╝ytkownika
MARGOT17
Forumowicz
 
Posty: 81
Do┼é─ůczenie: 22 Wrz 2006, 19:11
Miejscowo┼Ť─ç: Krak├│w Nowa Huta
Silnik: D4f 1.2 16v (75KM)
Rocznik: 2007


Postprzez T-K w 26 Sty 2007, 21:48

Nie istotne jaki jest. Kup 45-50Ah. Ja osobi┼Ť─çie mam Centre Future 45Ah no i niestety skopany alternator kt├│ry nie ┼éaduje tak jak powinien.

Mimo wszystko sam─ů Centr─Ö polecam.
Zielony C3G z 95r z elektr. szybami, lusterkami, centr. zamek, immobilajzer, 1x poducha

241 tys. kim :)
T-K
Pocz─ůtkuj─ůcy
 
Posty: 22
Do┼é─ůczenie: 10 Pa┼║ 2006, 18:56
Miejscowo┼Ť─ç: W┼éoc┼éawek


Postprzez MARGOT17 w 26 Sty 2007, 22:01

No wszystko fajnie ale uwa┼╝am ┼╝e nie mo┼╝na sobie do samochodu wsadza─ç akumulatora wed┼éug uznania. St─ůd moje pytanie jaki jest fabrycznie przeznaczony dla tego modelu, a nie jaki mo┼╝e by─ç albo jaki by by┼é najlepszy.
Ps. Kupiłem do malucha beznadziejny akumulator firmy Tytan cos takiego 5 lat temu i mimo że specjalnie o niego nie dbałem to wytrzymał spokojenie te 5 lat wiec swój wybór uzależnie od ceny ale dziekuje za wszelkie wskazówki
Awatar u┼╝ytkownika
MARGOT17
Forumowicz
 
Posty: 81
Do┼é─ůczenie: 22 Wrz 2006, 19:11
Miejscowo┼Ť─ç: Krak├│w Nowa Huta
Silnik: D4f 1.2 16v (75KM)
Rocznik: 2007


Postprzez Sigur w 26 Sty 2007, 22:07

45-50Ah bedzie OK. W mojej zabie 97 fabrycznie chyba byl 36Ah... teraz mam boscha bodajze 45 lub 50 i jakos problemu nie ma -po miesiacu garazowania odpala na pyk :)
D7F '97 -"czerwona Niunia"
D4F '02 -"Bordusek"
+ Megana 5d '01
Awatar u┼╝ytkownika
Sigur
prof. ┼╗abologii
 
Posty: 2305
Do┼é─ůczenie: 02 Gru 2004, 12:43
Miejscowo┼Ť─ç: Bydgoszcz


Postprzez Frog by Renault w 27 Sty 2007, 11:10

Taki jak w ka┼╝dej innej ┼╝abie. Nie chcia┼éo im sie zmienia─ç przestrzeni na aku pod mask─ů i zostawili to co by┼éo :)
D7F `98 "...granatowy meteor..." :)
Awatar u┼╝ytkownika
Frog by Renault
Pomocnik mechanika
 
Posty: 285
Do┼é─ůczenie: 06 Lip 2005, 07:18
Miejscowo┼Ť─ç: Warszawa - Legionowo


Postprzez Paweł w 27 Sty 2007, 15:59

W moim (16V 2001) był akumlator Steco 35Ah 280 A.Wytrzymał 6 lat, teraz kupiłem Moll 44Ah 360 A.
Pozdrawiam
Paweł
Paweł
Pocz─ůtkuj─ůcy
 
Posty: 25
Do┼é─ůczenie: 16 Lip 2005, 21:40
Miejscowo┼Ť─ç: Krzczon├│w


Postprzez kuba.lukaszczyk w 27 Sty 2007, 20:59

Nie wkladaj nic ponizej 40Ah - najlepiej jak wlozysz 45Ah 360A. Bedziesz mial gwarancje ze w kazdych warunkach odpalisz froga i pojedziesz !!!
kuba.lukaszczyk
 


Postprzez RobFra w 26 Lut 2007, 21:40

kuba.lukaszczyk napisał(a):Nie wkladaj nic ponizej 40Ah - najlepiej jak wlozysz 45Ah 360A. Bedziesz mial gwarancje ze w kazdych warunkach odpalisz froga i pojedziesz !!!


jak bardzo si─Ö mylicie!

Wi─Ökszy akumulator to wi─Öksze obci─ů┼╝enie dla alternatora i w zimie w przypadku cz─Östych rozruch├│w na kr├│tkich dystansach mo┼╝e on nie do┼éadowywa─ç do pe┼éna wi─Ökszego akumulatora wi─Öc pr─ůdu braknie wcze┼Ťniej

Zima to te┼╝ - jazda na ┼Ťwiat┼éach, ogrzewanie tylnej szyby (oj to dopiero ci─ůgnie), halogeny jak kto┼Ť uprzykrza ┼╝ycie innym i mo┼╝na nie do┼éadowa─ç tego wi─Ökszego akumulatora bo ca┼éy pr─ůd idzie na obs┼éug─Ö dodatkowych odbiornik├│w (pompa paliwa, wtrysk i cewka te┼╝ spor─ů ci─ůgn─ů)

Z zasady co najmniej raz na miesi─ůc (zw┼éaszcza w zimie) nale┼╝y akumulator pod┼éadowa─ç prostownikiem je┼Ťli nie "wyskoczy" si─Ö na d┼éu┼╝sz─ů tras─Ö min 1-2h.
Jazda po mie┼Ťcie si─Ö nie liczy bo zbyt niskie obroty silnik - alternator i jest s┼éabe ┼éadowanie
Bordowe Easy C3G 95 ze Szronem i Absolutnym Brakiem Szyi
RobFra
Pocz─ůtkuj─ůcy
 
Posty: 19
Do┼é─ůczenie: 23 Lut 2007, 09:50
Miejscowo┼Ť─ç: Bia┼éystok


Postprzez SebastianK w 27 Lut 2007, 09:50

Wi─Ökszy akumulator to wi─Öksze obci─ů┼╝enie dla alternatora i w zimie w przypadku cz─Östych rozruch├│w na kr├│tkich dystansach mo┼╝e on nie do┼éadowywa─ç do pe┼éna wi─Ökszego akumulatora wi─Öc pr─ůdu braknie wcze┼Ťniej


O ile wcze┼Ťniej zabraknie Tobie tego pr─ůdu. Je┼╝eli wstawisz 45 Ah zamiast 36Ah (standartowy) to napewno ni─ç si─Ö nie stanie, bo jest zapas mocy w alternatorze.


Zima to te┼╝ - jazda na ┼Ťwiat┼éach, ogrzewanie tylnej szyby (oj to dopiero ci─ůgnie), halogeny jak kto┼Ť uprzykrza ┼╝ycie innym i mo┼╝na nie do┼éadowa─ç tego wi─Ökszego akumulatora bo ca┼éy pr─ůd idzie na obs┼éug─Ö dodatkowych odbiornik├│w (pompa paliwa, wtrysk i cewka te┼╝ spor─ů ci─ůgn─ů)


No to podaj─Ö warto┼Ťci mocy tych urz─ůdze┼ä :
:arrow: szyba tylnia 150W
:arrow: ┼Ťwiat┼éa przednie 110W
:arrow: ┼Ťwiat┼éa tylnie 10W
:arrow: ┼Ťwiat┼éa stop 42W
:arrow: swiatła przeciwmgnielne 110W

Razem daje nam 422 watty mocy. A alternator ma moc 720W.
czyli mamy zapasu jakie┼Ť 298W. Tylko ┼╝e tylni─ů szyb─Ö w┼é─ůcza si─Ö na kr├│tki czas, a nie na stale :!: Ja urzywam ogrzewania jakie┼Ť 5 minut, a potem jest wy┼éaczone, czyli odpada 150W.


Z zasady co najmniej raz na miesi─ůc (zw┼éaszcza w zimie) nale┼╝y akumulator pod┼éadowa─ç prostownikiem je┼Ťli nie "wyskoczy" si─Ö na d┼éu┼╝sz─ů tras─Ö min 1-2h.
Jazda po mie┼Ťcie si─Ö nie liczy bo zbyt niskie obroty silnik - alternator i jest s┼éabe ┼éadowanie


Mam pytanie RobFra, kt├│rym samochodem jest ┼╗aba Twoim. Bo chyba nie wiesz co piszesz na temat ┼éadowania akumulatora. Alternator jest tak dobierany dostarczy─ç pr─ůdu do innych urzade┼ä i na┼éadowa─ç alternator. To co piszesz o ┼éadowaniu to by┼éo dobre do POSKIEGO FIATA 126p z pr─ůdnica :!: A tak na marginesie to przejrzyj sobie charakterystyke pr─ůdow─ů alternatora w funkcji obrot├│w silnika. I co zobaczysz, ┼╝e przy 3000 obrot├│w masz 90% mocy z alternatora. Czyli 50 amper dostajesz. I przewa┼╝nie z tak─ů pr─Ödko┼Ťcia obrotow─ů si─Ö je┼║dzi .
Ostatnio edytowany przez SebastianK, 27 Lut 2007, 18:20, edytowano w sumie 1 raz
┼╗aba 2001 - D7F. w dobrych r─Ökach :-)
Kolorek Czerwień MARGOT


Megane II 2003- 78000km na liczniku.(MAJ 2010) 90000km.(MAJ 2011) 100000(MAJ 2012)
Awatar u┼╝ytkownika
SebastianK
prof. ┼╗abologii
 
Posty: 2128
Do┼é─ůczenie: 03 Mar 2006, 19:34
Miejscowo┼Ť─ç: okolice ┼üodzi (Zgierz)
Silnik: D7f 1.2 (60KM)
Rocznik: 2001


Postprzez RobFra w 27 Lut 2007, 11:14

SebastianK napisał(a):
Wi─Ökszy akumulator to wi─Öksze obci─ů┼╝enie dla alternatora i w zimie w przypadku cz─Östych rozruch├│w na kr├│tkich dystansach mo┼╝e on nie do┼éadowywa─ç do pe┼éna wi─Ökszego akumulatora wi─Öc pr─ůdu braknie wcze┼Ťniej


O ile wcze┼Ťniej zabraknie Tobie tego pr─ůdu. Je┼╝eli wstawisz 45 Ah zamiast 36Ah (standartowy) to napewno ni─ç si─Ö nie stanie, bo jest zapas mocy w alternatorze.


Zima to te┼╝ - jazda na ┼Ťwiat┼éach, ogrzewanie tylnej szyby (oj to dopiero ci─ůgnie), halogeny jak kto┼Ť uprzykrza ┼╝ycie innym i mo┼╝na nie do┼éadowa─ç tego wi─Ökszego akumulatora bo ca┼éy pr─ůd idzie na obs┼éug─Ö dodatkowych odbiornik├│w (pompa paliwa, wtrysk i cewka te┼╝ spor─ů ci─ůgn─ů)


No to podaj─Ö warto┼Ťci mocy tych urz─ůdze┼ä :
:arrow: szyba tylnia 150W
:arrow: ┼Ťwiat┼éa przednie 110W
:arrow: ┼Ťwiat┼éa tylnie 10W
:arrow: ┼Ťwiat┼éa stop 42W
:arrow: swiatła przeciwmgnielne 110W

Razem daje nam 422 watty mocy. A alternator ma mo─ç 720W.
czyli mamy zapasu jakie┼Ť 298W. Tylko ┼╝e tylni─ů szyb─Ö w┼é─ůcza si─Ö na kr├│tki czas, a nie na stale :!: Ja urzywam ogrzewania jakie┼Ť 5 minut, a potem jest wy┼éaczone, czli odpada 150W.


Z zasady co najmniej raz na miesi─ůc (zw┼éaszcza w zimie) nale┼╝y akumulator pod┼éadowa─ç prostownikiem je┼Ťli nie "wyskoczy" si─Ö na d┼éu┼╝sz─ů tras─Ö min 1-2h.
Jazda po mie┼Ťcie si─Ö nie liczy bo zbyt niskie obroty silnik - alternator i jest s┼éabe ┼éadowanie


Mam pytanie RobFra, kt├│rym samochodem jest ┼╗aba Twoim. Bo chyba nie wiesz co piszesz na temat ┼éadowania akumulatora. Alternator jest tak dobierany dostarczy─ç pr─ůdu do innych urzade┼ä i na┼éadowa─ç alternator. To co piszesz o ┼éadowaniu to by┼éo dobre do POSKIEGO FIATA 126p z pr─ůdnica :!: A tak na marginesie to przejrzyj sobie charakterystyke pr─ůdow─ů alternatora w funkcji obrot├│w silnika. I co zobaczysz, ┼╝e przy 3000 obrot├│w masz 90% mocy z alternatora. Czyli 50 amper dostajesz. I przewa┼╝nie z tak─ů pr─Ödko┼Ťcia obrotow─ů si─Ö je┼║dzi .


SebastianK - jestem pod wra┼╝eniem do czego si─Ö dokopa┼ée┼Ť, ale czy nie podchodzisz zbyt emocjonalnie do forum...

┼╗aba jest teraz 10-tym moim samochodem (Fiat 127 1973, R5 1984, Mirafiori 1980, Peugeot 306 1997, Escort 1998, Scorpio 1992, Escort 2000, R11 Turbo, Colt 1990, Twingo 1995.
Jak widać były to starsze i nowsze konstrukcje.

M├│j ojciec jest zawodowym kierowc─ů-mechanikiem z 40-letnim sta┼╝em i posiada br─ůzow─ů odznak─Ö Wzorowy Kierowca. Razem wiemy og├│lnie o samochodach mo┼╝e wi─Öcej ni┼╝ wi─Ökszo┼Ť─ç z tego forum (bez urazy Forumowicze), ale o ┼╝abach to napewno wiemy ma┼éo za ma┼éo.

Pierwsze moje auto rozebra┼éem do ┼Ťrubki i z┼éo┼╝y┼éem - fakt trwa┼éo to 5 miesi─Öcy, ale by┼é jak nowy z konserwacj─ů pod┼éogi z obu stron itp.

Mam 39 lat, wykształecenie techniczne i nie piszę tylko aby nabijać sobie licznik - chcę pomóc. Każda opinia się chyba liczy?

Charakterystiki nie znam - nie ma instrukcji do ┼╗aby.
Jak wiesz to napisz jak─ů pojemno┼Ť─ç zaleca producent i dlaczego? Chyba tego nie podwa┼╝ysz, ┼╝e konstruktorzy znaj─ů si─Ö dobrze na co zaprojektowali.

Dolicz do zu┼╝ycia pr─ůdu:
- pompa paliwa
- elektrozaw├│r
- wtryskiwacz
- dmuchawa (wentylator)

Przy spadku temeperatury poni┼╝ej "0" spada u┼╝ytkowa pojemno┼Ť─ç akumulatora (za┼é├│┼╝my, ┼╝e przy -10st C akumulator ma pojemno┼Ť─ç jakby o kilkadziesi─ůt procent mniej).

looknij:
http://www.sciagawa.pl/a/4188.html
a ładujesz też w ujemnej temperaturze więc niedoładowujesz

Jak kr─Öcisz to idzie pr─ůd zale┼╝ny od oporno┼Ťci uk┼éadu - za┼é├│┼╝, ┼╝e idze prawie maks. z tego "mniejszego akumulatora".
Jak silnik zaskoczy to alternator ┼éaduje AKUMULATOR ten o pojemno┼Ťci wynikaj─ůcej z powierzchni p┼éyt o┼éowiu (fizyczna pojemno┼Ť─ç - du┼╝a).
Czy wtedy te 50A z alternatora da radę podładować akumulator i zasilić inne odbiorniki?
Moc 720W (bierna czy czynna - ha!)
Za┼é├│┼╝my, ┼╝e czynna (chocia┼╝ alternator to pr─ůdnica pr─ůdu przemiennego)to 720W:14,4V=50A*90%=45A
Jak dodasz to co dopisa┼éem to mo┼╝e si─Ö okaza─ç, ┼╝e jak kto┼Ť je┼║dzi tylko dom-praca-dom i ma 3-5km to tego pr─ůdu mo┼╝e kiedy┼Ť brakn─ů─ç.
Ale nikt tak nie jeździ - zawsze będzie conajmniej raz na tydzień/dwa dłuższy wyjazd i akumulator się podładuje.

.."energia pobrana na rozruch silnika jest uzupełniana ze sprawnej instalacji ładowania dopiero po 15-20 minutach jazdy"...
cytat z :
http://jij-akumulatory.pl/index.php?zm=porady.html

Do wszystkiego mo┼╝e doj┼Ť─ç s┼éabe przej┼Ťcie na klemach akku - patent Renault.

W wyniku niefortunnych wszystkich powy┼╝szych zbieg├│w okoliczno┼Ťci mo┼╝e si─Ö zdarzy─ç, ┼╝e komu┼Ť braknie pr─ůdu mimo bestii akku.

Jak kto┼Ť je┼║dzi na d┼éu┼╝szych dystansach i ma miejsce to mo┼╝e wsadzi─ç i ci─ůgnikowy 118A.

Z regu┼éy nasze Twinga maj─ů po par─Ö latek. Kiedy┼Ť akumulatory mia┼éy mniejsz─ů sprawno┼Ťc (mniejszy maksymalny pr─ůd rozruchu). Teraz ich sprawno┼Ťc jest troch─Ö lepsza i pierwotnie nowy obecny akumulator zakr─Öci lepiej (szybciej) ni┼╝ ten pierwotnie nowy z przed paru lat.

My┼Ťl─Ö, ┼╝e temat mocno zg┼é─Öbiony, a w sprawach dalszej polemiki to prosz─Ö na priva
pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez RobFra, 03 Mar 2007, 21:25, edytowano w sumie 1 raz
Bordowe Easy C3G 95 ze Szronem i Absolutnym Brakiem Szyi
RobFra
Pocz─ůtkuj─ůcy
 
Posty: 19
Do┼é─ůczenie: 23 Lut 2007, 09:50
Miejscowo┼Ť─ç: Bia┼éystok


Postprzez SebastianK w 27 Lut 2007, 19:17

Aby zakończyć ten temat znalazłem linka do doboru akumulatora do auta. http://www.akumulator.pl/dobre-akumulat ... torow.html

Mysl─Ö ┼╝e wszystkim si─Ö przyda. :wink:
┼╗aba 2001 - D7F. w dobrych r─Ökach :-)
Kolorek Czerwień MARGOT


Megane II 2003- 78000km na liczniku.(MAJ 2010) 90000km.(MAJ 2011) 100000(MAJ 2012)
Awatar u┼╝ytkownika
SebastianK
prof. ┼╗abologii
 
Posty: 2128
Do┼é─ůczenie: 03 Mar 2006, 19:34
Miejscowo┼Ť─ç: okolice ┼üodzi (Zgierz)
Silnik: D7f 1.2 (60KM)
Rocznik: 2001


Postprzez st1545 w 27 Lut 2007, 20:43

Mo┼╝e to offtopic, ale ja po mie┼Ťcie mam 3000rpm tylko w czasie rozp─Ödzania, wi─Ökszo┼Ť─ç czasu je┼╝d┼╝─Ö 70km/h na 5. biegu. Rzeczywi┼Ťcie akumulator mi si─Ö od tego roz┼éadowuje, tak ┼╝e to co teoretycznie opisuje RobFra sprawdza si─Ö u mnie w praktyce.
pozdrawiam, tomek
st1545
Starszy mechanik
 
Posty: 426
Do┼é─ůczenie: 12 Wrz 2004, 10:00
Miejscowo┼Ť─ç: Warszawa - Weso┼éa



Powr├│─ç do Archiwum

Kto jest na forum

U┼╝ytkownicy przegl─ůdaj─ůcy to forum: Google [Bot] oraz 2 go┼Ťci